در هفته دوم لیگ برتر، هر دو تیم استقلال و پرسپولیس مساوی کردند اما این مساوی‌ها کوچک‌ترین شباهتی به هم نداشتند

تراکتور - پرسپولیس

همشهری آنلاین- در دومین هفته از فصل جدید لیگ برتر ایران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود به تساوی دست یافتند اما روند این دو مسابقه و شکل و شمایل دو مساوی کاملا متفاوت بود. پرسپولیس در یک بازی بزرگ و در زمین تراکتور کاملا تحت فشار بود و بعد از مقاومتی جانانه و درخشش دروازه‌بانش نهایتا با خوش‌اقبالی از شکست گریخت. استقلال اما میزبان ملوان بود و اگرچه میزبانی در بازی‌های امسال معنای چندانی ندارد اما حتی در این شرایط و در مصاف با ملوان، هواداران استقلال توقع برد داشتند که این توقع با وجود حملات فراوان، امید گل بالا و حتی شکستن رکورد مالکیت توپ برآورده نشد.

رکورد ۷ساله

تیم جواد نکونام در مصاف با ملوان ۷۱درصد مالکیت توپ داشت که این رکورد در ۷سال گذشته برای استقلالی‌ها بی‌سابقه بوده است. آبی‌ها طی این ۷سال مربیان داخلی و خارجی زیادی را تغییر داده‌اند و با هیچ یک از آنها نتوانسته بودند در یک مسابقه از لیگ برتر به رکورد ۷۱درصد مالکیت توپ برسند. آبی‌پوشان ۶۴۶بار به یکدیگر پاس دادند که رقم بسیار بالایی است و جالب اینکه دقت پاس آنها هم کم نبود و ۸۵درصد از این پاس‌ها سالم به مقصد رسیدند. ملوان که فقط ۲۹درصد مالکیت توپ داشت کلا ۲۴۰پاس ردوبدل کرد که دقت این پاس‌ها ۷۱.۷ درصد بود. استقلال همچنین نبردهای این میدان را ۶۰ به ۴۰ برد و در این بخش هم برتری معناداری نسبت به حریفش داشت.

استقلال ۳۳درصد، ملوان ۸۰درصد

برتری کامل استقلال در مالکیت توپ و احاطه این تیم بر بازی منجر به ۱۸شوت از جانب این تیم شد که یک‌سوم این شوت‌ها داخل چارچوب بودند. در مقابل ۱۸شوت استقلالی‌ها، ملوان فقط ۵بار موفق به شوتزنی شد اما جالب این بود که از همین ۵ضربه، ۴ضربه داخل چارچوب بودند و ۲ضربه تبدبل به گل شد. در واقع اختلاف دو تیم در شوت‌ها (۱۸ به ۵) اختلاف فاحشی بود اما دقت شوت ملوانی‌ها باعث شد اختلاف دو تیم در شوت‌های داخل چارچوب (۶ به ۴) اختلاف بسیار نزدیکی باشد. در استقلال بیشترین شوت را آرمان رمضانی زد. مهاجم نوک آبی‌پوشان ۴ضربه زد که فقط یکی از آنها داخل چارچوب بود و آن هم تبدیل به گل نشد. میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان با ۳شوت در رتبه بعدی بودند که ۲شوت از ۳شوت رامین پنالتی‌های او بودند و تبدیل به گل شدند. سومین شوت رامین هم داخل چارچوب بود اما گل نشد.

سیوهای بیرانوند؛ همچنان صفر

نسبت شوت‌های داخل چارچوب به گل‌ها در بازی تراکتور و پرسپولیس جالب‌ترین آمار بین همه بازی‌ها بود. پرسپولیس در طول ۹۰دقیقه فقط یک ضربه داخل چارچوب داشت که همان یکی تبدیل به گل شد. این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در هفته اول هم تعداد شوت‌هایی که به چارچوب دروازه تراکتور زده شد صفر بود! یعنی مس رفسنجان حتی یک بار هم نتوانست چارچوب دروازه بیرانوند را تهدید کند و پرسپولیس هم فقط یک بار این چارچوب را تهدید کرد که تبدیل به گل شد. به این ترتیب بیرانوند در طول ۱۸۰دقیقه بازی برای تراکتور فقط یک بار دروازه‌اش تهدید شده و همان یکی هم تبدیل به گل شده تا بیرو هنوز هیچ سیوی در دروازه تراکتور نکرده باشد. در جدال تراکتور با پرسپولیس، تعداد شوت‌ها ۱۵ بر ۵ به سود تراکتور و تعداد شوت‌های داخل چارچوب نیز ۸ بر یک به سود میزبان بوده است. از ۸ضربه‌ای که به چارچوب دروازه پرسپولیس زده شد ۷ضربه را گوندوز مهار کرد تا با نمره ۷.۷۹ بهترین بازیکن زمین شود. بهترین بازیکن تراکتور هم ریکاردو آلوز بود و شجاع خلیل‌زاده با اختلافی ناچیز پشت سر او قرار گرفت. ایوب العملود که هفته گذشته بدون گل و پاس گل بهترین بازیکن میدان شده بود، این هفته هم با نمره ۷.۵۰ جزو بهترین‌ها بود اما جایش را در تیم منتخب هفته به رامین رضاییان داد.

رامین و جلال؛ ۱۰پاس کلیدی

رامین رضاییان با ۲گل، ۵پاس کلیدی و نمره ۷.۹۰ نه‌تنها بهترین بازیکن بازی استقلال و ملوان بلکه برترین بازیکن هفته دوم لیگ برتر شد. در استقلال به جز رامین، فقط ماشاریپوف با ۷.۵۱ نمره خوبی گرفت. او با ۵پاس کلیدی به اندازه رامین رضاییان درخشید و یک شوت هم زد که داخل چارچوب بود اما تبدیل به گل نشد. در ملوان، بهترین بازیکن رضا غندی‌پور بود که گل اول مسابقه را زد و با نمره ۷.۶۹ در تیم منتخب هفته هم قرار گرفت. غندی‌پور فقط ۴بار لمس توپ داشت که با ۲شوت و یک گل از همان ۴لمس توپ بیشترین بهره را برد. دومین بازیکن ملوان امید نورافکن بود که یثک پاس گل داد و سومین نفر هم محمد عمری با نمره ۷.۳۰ بود که حرکت پابه‌توپش منجر به گل دوم سفیدپوشان شد.

کد خبر 877075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha